28.7.09

Maling

satu malam, aku main game winning eleven dalam ps2 sorang-sorang. start dari pukul 12 lebih memandangkan kaum kerabat lain sudah tidur awal. adik aku pun ntah merayap ke mana. abang ipar aku pun belum balik lagi. misi hari ni ialah nak balas dendam game semalam loser gila nak mampus. apa hal ntah. ini malam aku tekun menenyeh punat joistik dengan harapan boleh 'up' skil.

jam baru pukul 2 lebih. tapi mata dah mula berat. apa barang! baru berapa game. mula-mula ingat nak tutup, tapi kedegilan dan kesungguhan jari jemari ini mengalahkan segalanya. aku main sampai pukul 3 lebih. aku dengar bunyi motor. tapi aku tak bangun sebab aku tau itu adik aku. bunyi motor pun aku boleh tau mat rempit ataupun gadis tau. adik aku sampai terus masuk bilik. aku pun sambung pertarungan tanpa sudahnya tu.

pukul 4, aku dengar pintu rumah dibuka. aku cuma pasang telinga je sambil mata dan jari duk tumpu pada skrin tivi dan punat joistik. tapi tak lama tu aku 'pause' sekejap dan berfikir.

"Eh, apsal takde orang masuk? kalau abang Fuzi(ipar) bukak, mesti ada bunyi orang capai kunci."

aku bangkit menjenguk dan nah! maling dengan pakai topeng putih ala-ala Zorro berbaju hitam tengah menjengahkan kepala. aku apa lagi, kaget dan terkesima tanpa had secara tiba-tiba. aku capai kayu selebar stik drum mengetuk meja sambil menjerit "HOI!!!!" tanpa henti(apa ke jadah ntah aku buat macam tu). sengal kan?

maling hilang, mak abah dengan kakak aku pun keluar bilik dengan muka mamai.

"Apasal?"
"Maling!" jawab aku.

kayu dah patah pun aku tak sedar. kelakar betul. tak lama tu aku rekrut adik aku keluar rumah dengan berbekalkan torchlight, kayu golf dan senduk kayu memasak mak aku yang sebesar pemukul bola kriket tu. duk keliling rumah dan semak mencari 'Zorro Putih' cilake tu. tapi tak jumpa. sumpah kalau jumpa balik, memang makan sendukla dia.

dekat sejam mencari, aku masuk rumah. minum air dan terus sambung main game winning eleven yang tertunda tadi sampai pagi. haha. sengal.

7 comments:

orangjahat said...

ape cerita?
:)
hehe..

Kurusdopoulous said...

apo nak buek. gugup beb!

LezA said...

gile m'gelupur ko smpai patah kayu tu pon ko x pasan.. pasni leh ar bukak company security.. ;) pastu ko dtg m'gawal kt umah aku..

Kurusdopoulous said...

leza: gaji kasik 'up' RM 10,000 la.

LezA said...

mate duitan tol!! cube la buat sesuatu tu dgn ikhlas.. insyaAllah akan ade ganjaran nye.. hehehe

Kurusdopoulous said...

sekarang mana ada bendaa free. semua kene bayar apa. jangan kedekut. nak hilangkan kedekut kena bnyakkan sedekah kat aku. hehe.

LezA said...

punye la ramai org len yg aku bley sedekah kan... kat ko tu bukan sedekah.. tu name nye perabis duit! hahaha