26.10.10

Bulan Mati

Salam.

Bulan Oktober adalah bulan berehat bagi kuli-kuli buku teks kat ofis ni terutamanya budak-budak second phase macam aku ni. Setelah hampir 3 bulan lebih aku tak cukup tidur, mata bengkak, rambut kusut serabai macam budak terbiar, tangan jadi kejang, urat otak banyak menegang sampai klimaks melampau dan tulang vetebrata kurang centre akibat duduk lama sangat, aku baru bebas. Ya untuk Yakult. Ya, BEBAS! Muahahaha!!!
..
..
..
..
..
Bebas la sangat. Baru nak hore-hore, baru nak menghirup udara segar, baru nak terbang persis ulat beluncas yang baru berubah menjadi rama-rama, dah dapat task baru. Kaki sudah kena pasung. Tangan sudah kena pegang pensel dan kertas semula. Peluh mula timbul sedikit demi sedikit. Aku menghela nafas separa sangkut sambil menyapu peluh di dahi. Tanpa membuang masa lagi, aku memegang mouse sambil menekan-nekannya sehingga azan subuh 3 hari kemudian.

No comments: