9.3.10

Orang Baru.

Salam.

Keluarga Sri Mahsuri dapat geng baru! Masing-masing seronok dan gembira. Masing-masing senyum memanjang dan gelak geli-geli. Aku pun sama; walaupun bukannya anak aku sendiri, tapi aku rasa lega, gembira dan seronok sekali dengan geng baru ini. Bangun pagi je dah teringat kat Kakny yang ada kat hospital.

"Macamana Kakny ek? Dah bersalin ke belum?" hati aku berkata-kata.

Aku teringat satu malam, beberapa hari sebelum Kakny masuk wad, kami- Abah, Mak, Abang Mamen, Kak Ita, Kakny dan aku memilih nama untuk geng baru. Siap dah ada list. Macam-macam nama yang keluar. Ada yang kelakar. Ada yang merepek. Ada yang mengarut. Semua gelak-gelak. Sampailah Abang Mamen dan aku memilih Fayyadh Aryan, Mak dan yang lain membuat gaya macam setuju. Gaya pelik pun ada sampai naik kening. Entah pape. Tapi terkejut gak bila dapat tahu yang Kakny betul-betul bubuh nama Fayyadh Aryan tu. Ingatkan nama lain. Haha!

Pukul 13:09 yang bertarikh 24 Februari 2010- Aku dapat satu sms. Dari Kakny. Apa isinya? "Syukur, ahli famili baru kami, baby boy, Fayyadh Aryan, 3.78 kg, borne 945 am. Trima kasih atas segala doa & sokongan yg dberikan oleh famili, rakan2. Kami amat2 menghargainya!" Apa daa typing. Siap ada error. Tapi, apa aku pedulik. Yang penting, hal penting dah selamat. Aku happy. Semua happy.

Oh ye. Tolong ingat nama ni ya- FAYYADH ARYAN. My new nephew.

No comments: