9.6.09

mimpi II

salam.

mimpi-mimpi di hari ahad lepas memeningkan kepala. bermula ketika tidur selepas pulang muktamar di stadium, sebelum asar hingga tidur di malamnya. syaitan bijak mencipta ilusi yang bisa membuat manusia runsing dan gusar. tujuan tetap sama- untuk menyesatkan kaum adam. sialan.

pagi ahad, mimpi itu ditakdirkan bersambung-sambung ceritanya tatkala aku seringkali terjaga dari tidur. hangin satu badan. dah la mimpi serabut. asyik terjaga je. kurang ajar betul. bikin spoil satu hari.

lepas asar, balik dari kenduri rumah nonor(fajar), aku tidur(mengantuk akibat gangguan mimpi pagi tadi). tengok-tengok mimpi tu datang lagi. keparat! memang kerja syaitan. 2-3 kali aku terjaga. hasil petikan gitar elektrik adik aku menghangatkan lagi suasana. aku tengok jam dah pukul 6 lebih. aduih! tak boleh jadi. aku bangkit menuju ke tandas. wudhuk diambil. balik ke bilik lalu membentang sejadah untuk menunaikan solat asar. habis solat aku berfikir. mungkin Allah datangkan mimpi itu untuk kejutkan aku dari tidur kerna asar makin beransur pergi dan maghrib bakal menyusul.

malam itu, lagi pelik mimpi yang muncul. berbelit-belit. kalah cerita hindustan. kalah sinetron indonesia. kenapa datang ketika aku sedang tersepit diantara kehendak dunia dan kewajipan akhirat? sabar dipupuk dalam sanubari buat aku cekal hati. ah! merepek lagi.


*lapar nasik tengah-tengah malam ni.

5 comments:

musaffirtertinggal said...

emm tido je la .. bila hidup ko nk serius..wei badol ngaji banyk sikit...baru la setan2 tu nk masuk otok ko pon pk 2 kali..

emm bila nk jamm lg..al-chip

Kurusdopoulous said...
This comment has been removed by the author.
goBLOG said...

apesal ko kurus hah?
ko isap2 ke?
perangai tu jgn mcm2la..
cibai betulla..
ko pon same ngan puak2 yg ikot ckp UMNO tu.
mcm sial!!anjingkurap!!
yoyoho je!!!
TAPIR LAUT BETOLLA!!!

HIDOP JANGAN JADI BABI!!!!
PEGI MATI!!!!

goBLOG said...

KOBABI!!!
BABIKO!!!

Anonymous said...

awak ni yusry kan??
dari kelas tiga seroja tu kan??

hahhhhahha
macam babi!!!