29.7.11

We'll be alright.

Salam.

Sewaktu berjalan ke bilik mandi, aku singgah di meja dapur; mengintai mak memandikan Fayyadh di paip luar. Entah kenapa aku syahdu melihat sinerama itu walaupun sebelum ni dah beratus juta kali aku nampak anak buah aku yang kecil mandi. Gelagat mereka(terutama Fayyadh) menghiburkan aku seketika. Terukir senyuman di bibir yang giginya masih belum digosok bersih dengan berus gigi. Sedikit sebanyak mententeramkan kegusaran dan kebimbangan yang melanda hati dan pemikiran aku sejak beberapa hari ni terutama malam tadi. Hanya kerana melihat kejadian ini, aku boleh merasa lega sedikit. Hebatnya 'jentikan' Allah Yang Maha Kuasa.

Dengan kuasa Allah juga, hari ni aku mendapat beberapa panggilan telefon dari beberapa syarikat yang menjemput menghadiri temuduga pada minggu depan. Alhamdulillah. Dengan keadaan syarikat ditempat aku bekerja sekarang yang agak terumbang ambing, Allah datangkan peluang kerja ditempat lain. Memang benar bahawa hari Jumaat adalah hari yang penuh keberkatan. Takkan aku sia-siakan peluang yang diberi.

Bak kata Travie McCoy, "We'll be alright."

4 comments:

DyanaYunus said...

tapi tak pergi pun interview nya. hmm

Kurusdopoulous said...

minggu depan(esok).

DyanaYunus said...

all the best love!

Anonymous said...

magnificent issues altogether, you simply received a new reader.
What might you recommend about your submit that you made
a few days in the past? Any positive?

my website: shopping tips brunei